SELAMAT DATANG KE BLOG INFORMASI KEHAMILAN, BERSALIN & MENYUSU MALAYSIA

SELAMAT DATANG KE BLOG INFORMASI KEHAMILAN, BERSALIN & MENYUSU MALAYSIA
LEADER & PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK. DAPATKAN VIVIX, SUPLEMEN HAMIL, BERSALIN MENYUSU SHAKLEE MALAYSIA

RESVERATROL DALAM VIVIX DAN FUNGSINYA

Resveratrol adalah sejenis polyphenol yang dipanggil phytoalexin, merupakan sejenis bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan...

Resveratrol adalah sejenis polyphenol yang dipanggil phytoalexin, merupakan sejenis bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut terhadap penyakit.


Ia dihasilkan daripada tindakbalas tumbuhan tersebut terhadap jangkitan kulat, pendedahan racun, tekanan, kecederaan akibat dirosakkan haiwan, sinar UV, cuaca ekstrem dan sebagainya.

Tumbuhan yang menggunakan racun serangga dan kawalan rumpai biasanya tiada atau kurang menghasilkan bahan ini kerana mereka dilindungi oleh racun tersebut . Untuk pengetahuan semua, anggur, resberry dan kacang merupakan makanan paling banyak menghasilkan resveratrol.

Menurut American Cancer Institute, rasveratrol merupakan antioksidan yang sangat berkuasa. Ia mengurangkan pengaktifan NF kappa B, yakni sejenis protin yang dikaitkan dengan pembentukan kanser dalam tubuh.

Menurut laporan kajian yang dibuat oleh Department of Biochemistry and Molecular Biology, New York Medical College, resveratrol menjadikan proses proliferation dalam kanser payudara menjadi kurang aktif.


Menurut American Cancer Institute, meminum sumber resveratrol setiap hari membantu menurunkan risiko kanser prostat. Malah meminumnya sekali seminggu boleh menurunkan risiko kanser prostat sebanyak 60%. Hebatkan??!


Anggur muscadine adalah anggur yang paling tinggi nilai resveratrolnya. Ikatan kimia dalam anggur muscadine ini jauh berbeza dari anggur  jenis lain, yang mana ia kaya dengan anthocyanins, yang mempunyai antioksidan yang tinggi dan menunjukkan beberapa kesan antitumor, termasuk menghalang sintesis DNA dalam kanser payudara dan perkembangan saluran daran dalam sesetengah tumor, termasuk enzim perebak tumor
Menurut Department of Patholody, Northwestern University Feinberg School of Medicine membantutkan perkembangan CCR6-mediated migration pada sel yang rosak dalam kes diabetes.

Resevratrol juga terkenal sebagai ejen anti penuaan. Dalam kajian oleh Douglas Mental Health University Institute, McGill University, resevratrol melindungi kulit serta melambatkan kesan penuaan kulit dan lain2 kesan penuaan pada kulit.

Resevratrol juga berperanan dalam meningkatkan tahap ‘kolesterol baik’ dan melindungi dari kerosakan arteri, sekaligus menjaga kesihatan jantung

Masyarakat Barat suka mengambil wain merah untuk mendapatkan sumber resevratrol, namun kajian menunjukkan kesan alkohol adalah tidak baik pada wain boleh memberi kesan kepada golongan tertentu termasuk mabuk. 


Jadi sebagai alternatif yang selamat dan halal. Shaklee telah mengeluarkan produk yang sangat bagus, Vivix yang mana kaya dengan 10 kali ganda resveratrol berbanding revasratrol biasa.


Satu sudu teh Vivix mengandungi resveratrol bersamaan 100 gelas wain merah. Nampak kan sekarang, sekarang orang Islam dan pengamal makanan sihat pun dah ada altenatif terbaik lagi halal. 

Jangan bimbang, Shaklee telah menerbit lebih 2500 kajian terhadap bahan-bahan yang digunakan dalam vivix. Oleh itu, vivix sememangnya suplemen premium terbaik untuk pemulihan dan pencegahan penyakit-penyakit kronik termasuk kanser, buah pinggang, strok, darah tinggi, jantung, diabetes, alzheimer, SLE LUPUS , rawatan mata rabun dan untuk anti penuaan manusia.



BERMINAT menCUBA VIVIX?
Cubalah Vivix Shaklee hari ini dan anda mungkin tak perlu menjalani rawatan kemoterapi atau rawatan yang berkos tinggi lagi. Manusia merancang, Allah jua yang menentukan..

Feel free to share 

Be Simply Healthy
Bonda Miza Nazril
Hp : 012 585 2034
Konsultan kesihatan anda..


Ingin dapatkan suplemen kesihatan Shaklee untuk anda dan seisi keluarga?

klik pada gambar untuk info Set Kehamilan Shaklee

klik pada gambar untuk info set bersalin menyusu Shaklee
Mencari keperluan berpantang 
(bengkung ibu bersalin dan tungku herba)? 

klik pada gambar untuk info bengkung ibu dan tungku herba 


MENARIK DIBACA: 


You Might Also Like

0 comments

jika ada pertanyaan sila tinggalkan komen / cadangan di sini yea. terima kasih atas komen anda.. moga bermanfaat.. :D, boleh juga hubungi saya di talian 012 5852034 (whatsapp/telegram) untuk info lanjut.

salam perkenalan mesra ~ Bonda Miza :D

WOW, BESTNYA JADI AHLI SHAKLEE! BUKAN SAHAJA ENJOY HARGA MURAH, MALAH LEBIH DARI ITU! SYOKNYA!!

WOW, BESTNYA JADI AHLI SHAKLEE! BUKAN SAHAJA ENJOY HARGA MURAH, MALAH LEBIH DARI ITU! SYOKNYA!!
Jadi ahli ni bukan sekadar dapat diskaun harga je, tapi ada lagi yang lebih best. Rupa-rupanya dapat bonus walaupun makan sendiri, WOW! kalau tempat lain pun tak adanya dapat cash back macam Shaklee. kira-kira balik berbaloi, sebab bonus yang BUKAN SAHAJA boleh cover harga vitamin itu balik malah rupanya lebih daripada itu. Syoknya! :D

..

..