SELAMAT DATANG KE BLOG INFORMASI KEHAMILAN, BERSALIN & MENYUSU MALAYSIA

SELAMAT DATANG KE BLOG INFORMASI KEHAMILAN, BERSALIN & MENYUSU MALAYSIA
LEADER & PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK. DAPATKAN VIVIX, SUPLEMEN HAMIL, BERSALIN MENYUSU SHAKLEE MALAYSIA

SET MENGANDUNG SHAKLEE 2018, IBU BERTENAGA, ALAHAN TIADA!

Salam sejatera semua ibu dan mama kesayangan. Bonda ucapkan tahniah ye kepada ibu semua. Tak kisahlah anak keberapa kalinya. Bonda doakan m...

Salam sejatera semua ibu dan mama kesayangan. Bonda ucapkan tahniah ye kepada ibu semua. Tak kisahlah anak keberapa kalinya. Bonda doakan moga kalian hamil dengan ceria, bertenaga dan sihat. Semoga apa yang bonda kongsikan dalam entry ini mudah-mudahan memberi info lengkap buat semua. insyallah



Nak tahu Set Mengandung Shaklee ini sangat amat sesuai untuk semua jenis ibu. Kenapa set Mengandung Shaklee ini dikatakan sangat sesuai dan terbaik?

Biasanya kita bahagikan set mengikut trimester, tapi Set Mengandung Shaklee ini sesuai sepanjang masa, boleh diamalkan dari ibu mula merancang untuk hamil lagi. (PETUA / CHECKLIST PERSEDIAAN KEHAMILAN, BOLEH KEPAUTAN DI SINI YA)

CABARAN YANG TERPAKSA DIHADAPI OLEH IBU SEPANJANG KEHAMILAN 9 BULAN:

Awal-awal mengandung ni ramai ibu yang alami alahan. Bonda sendiri pun awal-awal alah juga, pening loya semua pakej lengkap mengandung. Kawan-kawan bonda pun ada yang alahan sampai lembek tak mampu nak jalan. Dah terus kena tahan di hospital masuk air 2 3 hari.

Kenapa boleh jadi lemah sampai lembik lutut? Cabaran betul masa mengandung ni kan, kalau hamil anak pertama katanya lebih kuat alahnya, namun begitu, alahan biasa yang seorang ibu alami adalah
  • Loya
  • Muntah
  • Pening
  • Anemia
  • Sesak nafas
  • Mengantuk dan letih
  • Tak  ada selera makan
  • Berasa malas

Jangan risau, keadaan tersebut hanya sementara. Simptom Kehamilan boleh diatasi dengan pengambilan nutrisi yang diperlukan dan cara yang betul.
Selain itu, rehat yang secukupnya dan sokongan yang kuat daripada suami juga amat diperlukan. 

Ibu cenderung keletihan tak kira yang bekerja diluar mahupun suri rumah. Kalau kedua-dua tenaga extra diperlukan tau, jika alahan yang dialami kerap, semua zat yang patut diserap ke dalam badan terkeluar semula ketika muntah. Begitu juga dengan ibu yang hilang selera makan semasa hamil. Berat badan pun akan jatuh dan pastinya badan ibu cepat stress, letih dan kekurangan zat.

Jika ibu bekerja, pastikan makan dan rehat secukupnya ya. Semasa hamil makanan berkhasiat perlu diutamakan, Ibu hamil dalam trimester 1 ke 2 alami alahan dan biasanya hilang selera makan. Kesian tau, alahan sampai dah jadi kurus pula, tak kurang juga tekak pun sakit akibat muntah-muntah. Bonda sendiri sampai pijar tekak ni masa alahan dulu.

SUPLEMEN / VITAMIN APAKAH YANG PENTING UNTUK IBU MENGANDUNG AMALKAN?

Asid folik dan kalsium wajib ambil dari mula merancang kehamilan lagi.  Seorang ibu mengandung amnya perlu mengambil bijirin dan sayuran hijau yang banyak untuk memenuhi keperluan asid folic, kalsium dan protein juga karbohidrat untuk tenaga dan pertumbuhan bayi sepanjang kehamilan.
.
Kekurangan zat  akan menyebabkan Ibu hamil mendapat pelbagai masalah kesihatan yang boleh mengancam kesihatan ibu dan bayi.

MAKANAN APAKAH YANG PERLU DIELAKKAN / DIKURANGKAN SEMASA MENGANDUNG? 
  • Gula atau pemanis berlebihan
  • Garam berlebihan
  • Kafien
  • Keju
  • Penambah perisa
  • Makanan mentah (ikan, ayam, daging,
  • Sayuran tidak bermasak (pastikan ulaman dicuci bersih dan dicelur dahulu)
  • Produk tenusu yang tidak dipasteur
  • Makanan bermerkuri tinggi (kerangan/siput/ikan-ikan besar)

BAGAIMANA SET MENGANDUNG SHAKLEE BANTU IBU KEKAL CERGAS BERTENAGA SEPANJANG KEHAMILAN?

Memang kesian sangat kalau tengok ibu hamil, ibu dah macam ‘wonder women’ semua kerja nak dibuat, sampai letih, stress dan tak lalu makan, tidur tak cukup. Jadi bonda syorkan sangat, ibu yang ingin pastikan badan kekal cergas bertenaga, wajib amalkan suplemen mengandung Shaklee.

Tak mengapa, mungkin hamil sebelum ini tak pernah amalkan set mengandung Shaklee, sekarang insyallah boleh cuba Shaklee.
Best sangat set mengandung shaklee, rugi tak cuba. Boleh ke link di sini, bonda perincikan satu persatu tau tentang set mengandung Shaklee yang sangat awesome!

Bonda paham, pastinya ibu-ibu banyak soalan nak tanya kan?  Bonda ada beberapa jawapan untuk soalan-soalan ibu yea :

SOALAN 1 : PERSOALAN SUPLEMEN SEMASA MENGANDUNG :

APAKAH VITAMIN YANG DIPERLUKAN OLEH IBU DAN BAYI SEPANJANG 9 BULAN KEHAMILAN?

Shaklee pregnancy set pilihan ibu bekerja yang sibuk dengan tugas di pejabat dan di rumah. Set Mengandung Shaklee sangat sesuai diamalkan sepanjang 9 Bulan kehamilan.

Nutrisi yang penting untuk seorang ibu titik beratkan adalah multivitamin termasuk vitamin C, asid folik, iron, omega-3, vitamin D dan kalsium.

Asid folik dan kalsium wajib ambil dari mula merancang kehamilan lagi.  Seorang ibu mengandung amnya perlu mengambil bijirin dan sayuran hijau yang banyak untuk memenuhi keperluan asid folic dan protein juga karbohidrat untuk tenaga.
.
Kekurangan zat akan menyebabkan Ibu hamil mendapat masalah anemia yang boleh mengancam kesihatan ibu dan bayi.

Set hamil Shaklee membekalkan ibu mengandung khasiat yang diperlukan si manja. Sesuai untuk semua ibu yang ingin kekal aktif & Bertenaga sepanjang kehamilan.

SOALAN 2 : PERSOALAN SUPLEMEN SEMASA MENGANDUNG 

APAKAH SEORANG IBU MENDAPAT NUTRISI YANG CUKUP SEPANJANG 9 BULAN KEHAMILAN?

Nutrisi yang penting untuk seorang ibu titik beratkan adalah multivitamin termasuk asid folik, iron, vitamin C, omega-3, Protien, vitamin D dan kalsium. Oleh itu, ibu wajib pastikan mengambil makanan seimbang dan rehat yang mencukupi.

Namun begitu adalah sukar sebenarnya untuk mendapatkan khasiat yang mencukupi hanya daripada makanan harian semata-mata. Oleh yang demikian, suplemen yang lengkap, berkualiti dan selamat seperti set mengandung Shaklee amat penting untuk seorang ibu amalkan.

Sebab itulah mengambil vitamin dan makanan tambahan haruslah seiring semasa mengandung supaya membantu mencukupkan khasiat yang diperlukan ibu dan simanja.

Jangan bimbang yea, Set Mengandung Shaklee lengkap semua vitamin dan mineral. Sesuai diamalkan dari awal merancang sehingga melahirkan bayi.   Bonda sendiri pun melalui perkara yang sama dan Shaklee banyak membantu menambah kesihatan semasa hamil dan sehingga hari ini. 


SOALAN 3 : PERSOALAN SUPLEMEN SEMASA MENGANDUNG 

KEISTIMEWAAN DAN KEBAIKAN SET MENGANDUNG SHAKLEE UNTUK IBU HAMIL

Set Mengandung Shaklee memang awesome! Kebaikan dan keistimewaannya sangat banyak. Bonda sertakan sekali testimony pengguna sendiri yang pernah amalkan suplemen Shaklee sebagai bukti. Kalau tak best, masa kan, ibu-ibu berebut amalkan set Shaklee. hehehe

Ibu yang ingin pastikan badan kekal cergas bertenaga, wajib amalkan suplemen mengandungShaklee. Semua suplemen Shaklee dibuat daripada bahan semulajadi, tiada pengawet dan pewarna dan bahan tiruan. Suplemen dan vitamin Shaklee 100% menepati keperluan ibu mengandung, bersalin dan menyusu. Hanya Shaklee mengamalkan 350 ujian saringan bahan larangan (toksik, bahan kimia larangan / racun) untuk setiap produk shaklee.

Semua vitamin ini di hasilkan di dalam makmal berteknologi tinggi. Dan pastikan insyallah sama sekali selamat, terbukti dan berkesan.

KEISTIMEWAAN SET MENGANDUNG SHAKLEE DAN APAKAH KEBAIKAN SETMENGANDUNG SHAKLEE UNTUK ATASI ALAHAN TERUK DAN KELETIHAN SEMASA HAMIL?

Semasa mengandung, hormone ibu akan mengalami perubahan hormon. Kesan perubahan hormone biasanya adalah keletihan, rasa loya, dan seterusnya pelbagai alahan. Bonda sendiri pun alahan kepada baud an alami muntah-muntah semasa mengandung. Itu semua perkara normal, namun begitu, alahan yang berpanjangan dan teruk akan menyebabkan badan ibu menjadi letih, tidak bertenaga dan kekurangan zat.

Apabila kurang makanan berkhasiat ia pastikanya menjejaskan aktiviti harian dan paling teruk ia akan mengundang masalah kesihatan serius seperti kekurangan sel darah merah (HB rendah / Anemia) . masalah tekanan darah tidak stabil, semua ini member risiko kepada pertumbuhan bayi dalam rahim ibu.

Jadi, pengambilan setmengandung shaklee semasa trimester 1, 2 dan 3 akan membantu ibu menikmati detik indah mengandung dengan cergas dan bertenaga sepanjang 9 bulan tersebut. 

PROMOSI WAKTU TERHAD, RUGI JIKA TAK AMBIL PELUANG HEBAT

Mesti ibu ingin dapatkan Set Mengandung Shaklee pada harga diskaun sehingga 20%? Haa sebenarnya ada cara mudah untuk dapatkan pada harga berbaloi ini. Nak tahu rahsia lanjut, contact Bonda yea.

KENAPA SET KEHAMILAN SHAKLEE (PRENATAL SHAKLEE) PILIHAN RAMAI IBU ? 


Apa yang best dengan Set mengandung / kehamilan Shaklee? Kalau orang yang dah amal macam bonda, memang jatuh cinta sangat. Sebab utamanya ia memang set yang lengkap seperti yang disyorkan oleh doktor. 

Sebab kedua pula suplemen Shaklee diperbuat daripada bahan semulajadi berkualiti tinggi, NonGMO, diproses ketat dari sebarang bahan kimia larangan, tiada pengawet dan paling utama ianya semulajadi, selamat dan berkesan. Mana nak cari serba lengkap macam ni kalau tidak hanya daripada Shaklee.

Sebab ketiganya pula set ini bukan sekadar dimakan semasa berpantang atau menyusu sahaja, ia boleh diamalkan sepanjang hayat. 

Paling best, setiap botol suplemen shaklee tidak hanya untuk makan 40 hari berpantang, malah ada yang untuk kegunaan sehingga 4 bulan dan ada sehingga 6 bulan lamanya. Memang sangat berbaloi!




Baiklah, bonda kupaskan satu persatu semua vitamin / suplemen dalam set mengandung / kehamilan shaklee ini ye. Set Mengandung / Kehamilan Shaklee ni ada 6 item kesemuanya, iaitu : 

Pembayaran tempahan melalui Shaklee2U adalah menggunakan kad debit / kredit. Untuk keahlian yang lebih penjimatan sehingga 20%, hubungi Bondamiza di talian 012-5852034 untuk info lanjut


ke talian 012-5852034 untuk tempahan & penjimatan 




KOLEKSI TESTIMONI SET HAMIL SHAKLEE


Disini bonda kongsikan sedikit testimoni pengguna set hamil Shaklee yang excited dengan perubahan dan lebih segar bugar lepas mengamalkan set Shaklee ni. Untuk testimoni yang lebih banyak jangan lupa klik pada gambar koleksi testimoni di bawah ya. 

Testimoni bonda sendiri, hamilkan Raiqa baru-baru ini










KLIK PADA GAMBAR UNTUK TESTIMONI SET HAMIL, BERSALIN & MENYUSU SHAKLEE SELANJUTNYA
CARA TEMPAHAN SET MENGANDUNG (PRENATAL SHAKLEE) MELALUI BONDAMIZA & BERSALINMENYUSU.COM

Untuk bonda bantu ibu-ibu buat belian dengan keahlian yang mana lebih menjimatkan sehingga 20% dengan mode bayaran tunai ke bank (CIMB / MAYBANK). Manfaat keahlian boleh terus ke link ini ya. 

 ibu-ibu boleh hubungi bonda / whatsapp terus bonda di talian 


Selain mengamalkan pemakanan sihat, amalan berpantang terbaik, ibu juga perlu tahu tatacara amalan berpantang yang betul. Di sini saya turut kongsikan juga beberapa (klik pada tajuk dibawah untuk bacaan selanjutnya):

Moga bermanfaat. 

Master 2B BondaMiza
-Be simply healthy-

 * Produk-produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni addalah maklumbalas pengguna dan setiap orang mempunyai kesan & pengalaman yang berbeza.


MENARIK DIBACA: 


You Might Also Like

0 comments

jika ada pertanyaan sila tinggalkan komen / cadangan di sini yea. terima kasih atas komen anda.. moga bermanfaat.. :D, boleh juga hubungi saya di talian 012 5852034 (whatsapp/telegram) untuk info lanjut.

salam perkenalan mesra ~ Bonda Miza :D

WOW, BESTNYA JADI AHLI SHAKLEE! BUKAN SAHAJA ENJOY HARGA MURAH, MALAH LEBIH DARI ITU! SYOKNYA!!

WOW, BESTNYA JADI AHLI SHAKLEE! BUKAN SAHAJA ENJOY HARGA MURAH, MALAH LEBIH DARI ITU! SYOKNYA!!
Jadi ahli ni bukan sekadar dapat diskaun harga je, tapi ada lagi yang lebih best. Rupa-rupanya dapat bonus walaupun makan sendiri, WOW! kalau tempat lain pun tak adanya dapat cash back macam Shaklee. kira-kira balik berbaloi, sebab bonus yang BUKAN SAHAJA boleh cover harga vitamin itu balik malah rupanya lebih daripada itu. Syoknya! :D

..

..